پروژه های تمرینی پایتون در تمام سطوح
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 برای برنامه نویسان مبتدی که سفر برنامه نویسی خود را آغاز می کنن پروژه های تمرینی پایتون د، مراحل اولیه می تواند چالش برانگیز باشد، بدون اینکه پروژه هایی درگیر شوند تا علاقه آنها را برانگیزد. در این مقاله، من سه ایده پروژه پایتون را همراه با کد، که به طور خاص برای مبتدیان طراحی شده اند، بیان کرده ام. این پروژه ها به عنوان نقاط ورودی عالی برای افرادی که مشتاق هستند در برنامه نویسی پایتون شیرجه بزنند و تجربه عملی کسب کنند، عمل می کند.

 

با اجرای این پروژه‌ها، مبتدیان می‌توانند با کتابخانه‌های پروژه های تمرینی پایتون ضروری پایتون مانند NumPy آشنا شوند، برنامه‌های متنوعی مانند تجزیه و تحلیل داده‌های Netflix را بررسی کنند، و در معرض مفاهیم اساسی در توسعه نرم‌افزار قرار بگیرند. علاوه بر این، این پروژه‌ها فرصت‌هایی را برای کاوش در توسعه فرانت‌اند، محیط‌های لینوکس، پایگاه‌های داده SQL و حتی ادغام رسانه‌های اجتماعی ارائه می‌دهند.

 

برای دانشمندان مشتاق داده و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، این  پروژه های تمرینی پایتون پروژه‌ها رویکردی عملی برای یادگیری پایتون ارائه می‌کنند و در عین حال کنجکاوی و اشتیاق را برای کاوش بیشتر برمی‌انگیزد. این پروژه‌های مبتدی، چه تجزیه و تحلیل داده‌ها، ساخت برنامه‌ها یا ادغام با فناوری‌های مختلف باشد، راه را برای سفری کامل در برنامه‌نویسی پایتون هموار می‌کند.

 

پيش نياز:

این آموزش از شما می خواهد که پایتون 3 و پیپ 3 را روی رایانه خود نصب کنید. برای نصب کتابخانه‌های پایتون و پایتون، اگر با اصول اولیه پایتون آشنا نیستید، به آموزش رایگان پایتون ما در زمینه مقدمه پایتون نگاهی بیندازید.

 

بیایید با اولین پروژه ساده پایتون شروع کنیم.

 

اهداف یادگیری

مشارکت در این پروژه های مقدماتی پایتون برای افز پروژه های تمرینی پایتون ایش مهارت شما در برنامه نویسی پایتون طراحی شده است.

کاوش در این پروژه های تعاملی و لذت بخش مطمئناً شور و شوق شما را برای کدنویسی پایتون پرورش می دهد و بینش های ارزشمندی را به شما منتقل می کند.

این پروژه ها تفکر ساخت یافته را تقویت می کنند و به شما قدرت می دهند تا الگوریتم هایی را برای ساخت پروژه های مختلف پایتون توسعه دهید.

این مقاله به عنوان بخشی از بلاگتون علوم داده منتشر شده است.

 

پیاده سازی پروژه تولید کد QR با استفاده از پایتون

این یکی از ساده ترین پروژه های پروژه پایتون است. پروژه های تمرینی پایتون  کد QR مخفف عبارت Quick Response Code است. کدهای QR ممکن است ساده به نظر برسند، اما می توانند داده های زیادی را ذخیره کنند. کد QR به کاربر این امکان را می دهد که بدون توجه به مقدار داده ای که در هنگام اسکن وجود دارد، فوراً به اطلاعات دسترسی پیدا کند. به همین دلیل است که به آنها کدهای پاسخ سریع می گویند. کدهای QR می توانند برای ذخیره (رمزگذاری) داده ها در انواع مختلف استفاده شوند. به عنوان مثال، می توان از آنها برای رمزگذاری استفاده کرد:

 

جزئیات تماس

شناسه های فیس بوک، شناسه های اینستاگرام، شناسه  برنامه نویسی نوجوانان های توییتر، شناسه های WhatsApp و موارد دیگر.

جزئیات رویداد

لینک های یوتیوب

جزئیات محصول

مستقیماً برای بارگیری یک برنامه در Apple App Store یا Google Play پیوند دهید.

تولید کد QR | پروژه های پایتون

اکنون در اینجا یاد می گیریم که چگونه می توانیم کدهای QR را در پایتون تولید کنیم. برای تولید کد QR با استفاده از پایتون، ما از یک ماژول پایتون به نام QRcode استفاده می کنیم.

 

آن را با استفاده از این دستور نصب کنید: pip install qrcode

 

ما یک کد QR برای رمزگذاری پیوند یوتیوب و کاوش بیشتر  پروژه های تمرینی پایتون  ایجاد خواهیم کرد. تولید کد QR ساده است. فقط متن، پیوند یا هر محتوا را به عملکرد "ساخت" ماژول QRcode منتقل کنید.

 

واردات qrcode

img = qrcode.make ("https://www.youtube.com/")

img.save ("youtubeQR.jpg")

با اجرای این کد، تصویر خروجی به صورت زیر است:

 

خروجی کد | پروژه های پایتون

می توانید آن را اسکن و تأیید کنید.

 

می توانید ببینید که فقط 3 خط کد برای تولید این کد QR وجود دارد. نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که لازم نیست همیشه پیوندی به تابع ()qrcode.make بدهید. شما حتی می توانید متن ساده ارائه دهید.

 

مثلا:

 

می توانید رمزگذاری کنید: هند کشوری با مذاهب متعدد است. من عاشق هند هستم.

 

بیایید آن را امتحان کنیم:

واردات qrcode

img = qrcode.make("هند کشوری با مذاهب متعدد است. من عاشق هند هستم.")

img.save ("youtubeQR.jpg")

کد QR خروجی برای این متن عبارت است از:

 

خروجی QR 2 | پروژه های پایتون

آن را از طریق تلفن همراه خود اسکن کنید و محتوا را دریافت پروژه های تمرینی پایتون  خواهید کرد.

 

بنابراین این تنها بخشی است که شامل تولید یک کد QR و اسکن آن است. اما اگر بخواهیم این کد QR را بخوانیم، یعنی اکنون می خواهیم بدانیم چه چیزی در کد QR بدون اسکن آن کدگذاری شده است، چه می شود؟ برای این کار از OpenCV استفاده می کنیم. OpenCV کتابخانه ای از توابع برنامه نویسی است که بر روی وظایف بینایی کامپیوتری در زمان واقعی متمرکز شده است.

 

نصب opencv: نصب pip opencv-python

 

کد برای رمزگشایی یک کد QR برای دانستن رشته اصلی.

 

وارد کردن cv2

d = cv2.QRCodeDetector()

val، _، _ = d.detectAndDecode(cv2.imread("myQRCode.jpg"))

print("متن رمزگشایی شده: "، val)

خروجی:

 

هند کشوری با مذاهب متعدد است. من عاشق هند هستم.

این ماژول QRcode در پایتون بسیاری از قابلیت های دیگر پروژه های تمرینی پایتون  را ارائه می دهد. برو و خودت با خواندن مستندات آن ها را امتحان کن. برای شما سرگرم کننده و شگفت انگیز خواهد بود.

 

پیاده سازی برنامه رابط کاربری گرافیکی برای پروژه تقویم با پایتون با استفاده از Tkinter

در پایتون با استفاده از Tkinter می توانیم رابط کاربری گرافیکی بسازیم. اگر بسیار تخیلی و خلاق هستید، می توانید کارهای شگفت انگیزی با Tkinter انجام دهید. در اینجا، ما یک برنامه رابط کاربری گرافیکی تقویم پایتون با استفاده از Tkinter ایجاد خواهیم کرد. در این برنامه کاربر باید سالی را که Python practice projects  می خواهد وارد کند





:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: